نمایندگی hp اصفهان نمایندگی canon اصفهان

پشتیبانی مطمئن برای خدمات اداری شما نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

نمایندگی hp اصفهان نمایندگی canon اصفهان

پشتیبانی مطمئن برای خدمات اداری شما نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

مرکز خدمات ماشینهای اداری ایران انفورماتیک با بیش از یک دهه خدمت
نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نویسندگان

پیوندها

۶۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

ایران انفورماتیک

نمایندگی پرینتر hp اصفهان- نمایندگی پرینتر canon اصفهان 

مرکز خدمات پرینتر ، کامپیوتر ، لپ تاپ ، مانیتور ، هارد و فاکس

مرکز فروش و خدمات پس از فروش  hp  canon  Samsung  Epson 

فروش انواع کارتریج تعمیر پرینتر اصفهان  شارژ کارتریج اصفهان

نمایندگی پرینتر hp اصفهان - نمایندگی پرینتر canon اصفهان 

نمایندگی hp اصفهان - نمایندگی canon اصفهان

نمایندگی پرینتر اصفهان - تعمیر کامپیوتر اصفهان 

تعمیر فتوکپی اصفهان sharp - toshiba - aficio - canon

فروش انواع کاغذ : پرینتر - کامپیوتری - پیوسته a3/a4 /a5 

فروش ریبون پرینترهای سوزنی - فیلم فکس پاناسونیک و شارپ

اصفهان: سه راه حکیم نظامی بلوار ارتش نبش کوچه 67 مجتمع کیش طبقه 4 واحد 10

تماس:   09139266971 – 36203714

 

 

 

فروش انواع لپ تاپ....

 

 

فروش انواع کامپیوتر

 

 

 

فروش انواع مانیتور....

 

 

 

فروش انواع گیبورد....

 

 

 

فروش انواع موس....

 

 

 

 

فروش انواع مودم

 

 

 

فروش انواع وب کم...

 

 

 

فروش انواع میکروفون و هندزفری...

 

 

 

تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات....

۳۰ آبان ۹۹ ، ۱۱:۵۸
مانی کریمی

 

لوازم اداری ضروری برای دفتر کار

شروع کردن یک کسب و کار تازه چالش‌های زیادی دارد. چیزهای زیادی هست که باید درباره‌اش فکر کنید. اگر یک استارت‌آپ دارید و به دنبال راه انداختن کاری هستید، حتماً با این مسائل و چالش‌ها آشنا هستید. این مسئله بزرگ و استرس‌زا است و انرژی زیادی می‌برد. البته که اگر در کار خود موفق شوید، همه این زحمت‌ها ارزشش را خواهد داشت. تهیه لوازم اداری ضروری برای دفتر کار یکی از این مسائل اساسی است.

اینجا لیستی از لوازم اداری ضروری برای دفتر کار داریم که در ادامه می‌خوانید.

کاغذ و دفتر

وضعیت آرمانی این است که یک اداره خالی از کاغذ و کاملاً سبز داشته باشید. اما واقعیت این است که تکنولوژی هنوز همه نیازهای ما را پاسخ نمی‌دهد. مواردی هست که شما چاره‌ای ندارید مگر کپی گرفتن با یک برگه کاغذ. پس خریدن باکس‌های کاغذ A4 چیزی است که برای هر دفتر کاری لازم است.

به علاوه، شما باید به کاغذهای یادداشت یا دفترچه‌های یادداشت فکر کنید تا همکاران شما بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. استیکی نوت، تقویم، سررسید و دفتر برای استفاده در ادارات از لوازم ضروری به نظر می‌رسند.

لوازم اداری ضروری برای روی میز کار

قطعاً کاغذ بدون خودکار به دردتان نمی‌خورد. در واقع احتمالاً به چندتایی خودکار، مداد، هایلایتر، خودکارهای رنگی، ماژیک، جوهر و استامپ احتیاج پیدا می‌کنید. احتمالاً این لوازم اداری همه احتیاجات شما را زمانی که به نوشتن احتیاج دارید، برآورده می‌کند.

برای اینکه به همکارن خود کمک کنید که بتوانند در کارشان متمرکز باشند، خوب است که این لوازم اداری ضروری را روی میز برای آن‌ها فراهم کنید:

خودکار

منگنه

دستگاه پانچ

جای مداد و خودکار

 لوازم اداری ضروری برای آرشیو

کسب‌و‌کاری که در مرتب‌سازی و نظم بخشیدن به اجزای کار خود ضعیف عمل می‌کند، تأثیر منفی بر کار و بهره‌وری آن می‌گذارد. با داشتن یک سیستم نظم‌دهی واضح و داشتن لوازم اداری ضروری برای نظم‌دهی و آرشیو، می‌توانید آثار منفی بی‌نظمی را بر کسب‌وکار خود کاهش دهید یا به کلی حذف کنید.

لوازم اداری ضروری برای آرشیو عبارت‌اند از:

زونکن

اکسپندینگ‌فایل

کلیربوک

پاکت

کشوهای فایل

کشو‌ها و قفسه‌های قفل‌دار

جعبه بایگانی

قفسه

 لوازم اداری ضروری شامل ماشین‌های اداری هم هست

داشتن ابزارهای الکترونیکی درست در دفتر کار در عصر حاضر ضروری است. ابزارهای الکترونیکی نامناسب ممکن است شما را عقب بیندازند و باعث شوند نتوانید به خوبی از پتانسیل نیروی انسانی خود استفاده کنید. سخت‌افزارهای اولیه‌ای که در فضای کار به آن احتیاج دارید، شامل کامپیوترها و تجهیزات شبکه، پرینتر، دستگاه فوتوکپی و تلفن است.

بدون این ماشین‌های اساسی، کسب‌وکار شما برای ارتباط برقرار کردن با مشتری‌ها دچار مشکل خواهد بود. کارکنان شما هم نخواهند توانست از توانایی خود برای پیشرفت کسب‌وکار شما استفاده کنند.

بسته به نوع نیازی که شما در کسب‌وکار مخصوص خود دارید، ممکن است به ماشین‌ها و ابزارهای الکترونیکی دیگری هم احتیاج داشته باشید. برخی از آن‌ها را اینجا نام می‌بریم:

ماشین فکس

ویدئو پروژکتور

مانیتور یا پره نمایش

 راحتی در اداره هم از ملزومات اداری است!

برای ساختن محیط کاری مثبت و با بهره‌وری بالا، کارکنان باید در طول کار کردن احساس راحتی کنند.

سرمایه‌گذاری روی تهیه مبلمان اداری مناسب، مثلاً صندلی ارگونومیک، خستگی کارکنان و دردهای عضلانی ناشی از نشستن یا کار مداوم با کامپیوتر را کاهش می‌دهد.

وقتی شما و کارکنانتان ساعات زیادی را در محیط کار می‌گذرانید، باید راحتی شما هم در آن فضا فراهم باشد. معلوم است که فراهم کردن حداقل‌هایی برای آبدارخانه، ابزار تهیه چای و قهوه یا گرم کردن غذا و محیط غذاخوری به احساس راحتی بیشتر در فضای کار منتهی می‌شود. پس این دست لوازم هم برای یک دفتر کار تازه ضروری به نظر می‌رسد.

اگر کسب‌وکار تازه راه انداخته‌اید یا دارید به یک مکان تازه برای کارتان اسباب‌کشی می‌کنید، این چک‌لیست لوازم اداری ضروری برای دفتر کار را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که محیط کار برای رسیدن به اهداف کاری شما مناسب است.

۲۸ آبان ۹۹ ، ۱۰:۲۹
مانی کریمی

 

ماژیک و انواع آن

ماژیک‌ها از جمله نوشت‌افزارهای پرکاربردی هستند که برای نگارش متفاوت و همچنین نشانه/علامت‌گذاری متون می‌توان از آن ها استفاده کرد.

دسته‌بندی انواع ماژیک به شرح زیر است:

ماژیک معمولی

ماژیک هایلایت

  • مایع
  • ژله‌ای
  • مدادی

ماژیک وایت برد

ماژیک معمولی

«ماژیک پرمننت» نام دیگری که برای این ماژیک‌ها در بازار می‌شنوید اغلب این ماژیک‌ها ضد آب بوده و برای نگارش و برچسب‌گذاری بر روی انواع سطوح و جنس‌ها مانند چوب، پلاستیک و ... مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پک رنگی این ماژیک‌ها را می‌توان برای رنگ‌آمیزی در طراحی و نقاشی‌ها نیز استفاده نمود.

ماژیک هایلایت

بسیاری از دانش آموزان به‌منظور علامت و نشانه‌گذاری متن کتاب‌ها و جزوات خود از ماژیک‌های هایلایت یا هایلایترها در رنگ‌های مختلف بهره می‌برند. در واقع در این روش از تکنیک تمرکز گذاری بر روی قسمتی خاص از متن، حافظه تصویری فرد را برای یادگیری مطالب درگیر کرده و در صورت استفاده درست از مارکرهای رنگی می‌توان نتیجه دلخواه را از این روش دریافت کرد.

توصیه می‌شود برای نتیجه گیری بهتر در استفاده از ماژیک‌های هایلایت، روانشناسی رنگ‌ها را نیز در نظر گرفته و با استفاده از خاصیت هر رنگ، آن‌ها را برای مواردی خاص بکار ببرید.

ماژیک‌های هایلایت تولیدشده توسط برندهای موجود در بازار در انواع مایع، ژله‌ای و مدادی می‌باشند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را داشته و مطابق سلیقه گروهی خاص از کاربران می‌باشند.

تمایز ماژیک‌های هایلایت را می‌توانیم بر اساس ساختار جوهر آن‌ها بیان کنیم که در سه دسته ماژیک‌های مبتنی بر آب، الکل و حلال قرار می‌گیرند.

ماژیک‌های مبتنی بر آب معمولاً بدون بو بوده و ظاهری مات به نگارش شما می‌دهد؛ برخلاف این ماژیک‌ها، ماژیک‌های مبتنی بر حلال دارای بوی تندی هستند که ممکن است برای کاربر ایجاد سردرد کنند این ماژیک‌ها ضدآب بوده و معمولاً دارای عمر بالایی هستند.

ویژگی و مشخصه ماژیک‌های مبتنی بر الکل نیز این است که زود خشک می‌شوند.

ماژیک وایت برد

باگذشت زمان و منسوخ شدن دوران تخته‌سیاه و گچ در محیط‌های آموزشی، شاهد تولید و عرضه تعداد بالایی از ماژیک‌های وایت برد به بازار مصرف نوشت‌افزارها هستیم که توانسته است به‌ راحتی جایگزین گچ ها شوند.

بهترین ماژیک وایت برد مشخصاتی دارد که در زیر آن ها را مرور می‌کنیم:

  • داشتن رنگ مطلوب (جوهر پررنگ)
  • ماندگاری بالا و عدم خشک شدن جوهر در صورت بازماندن سر ماژیک
  • پاک شوندگی مناسب عدم جایگذاری اثر نوشتن بر روی تخته وایت برد
  • نداشتن بوی نامطبوع
  • ساختار ارگونومیک از لحاظ قطر ماژیک و شکل سطح مقطع نوک آن
  • فاقد مواد مضر برای سلامتی، در صورت لمس ماژیک
  • قابلیت شارژ شدن جوهر

در انتخاب ماژیک وایت برد مناسب، برند و مارک ماژیک نقش اساسی را ایفا می‌کند که بهتر است در موقع خرید از برندهای معتبر ماژیک خود را تهیه کنید.

 

۲۸ آبان ۹۹ ، ۰۹:۱۲
مانی کریمی

 

انواع مداد و کاربرد آن

خرید مداد و استفاده از آن تنها امروز مختص دانش‌آموزان و دانشجویان نیست؛ استفاده از مداد جزئی ضروری برای طراحان و نقاشان و افرادی که میخواهند بصورت تست زنی در امتحانات، از آن استفاده کنند، تبدیل شده است. مدادها انواع مختلفی دارند که هر فرد بسته به نیاز خود از آنها استفاده می‌کند. مثلا برای افراد هنرمند نسبت به ضخامت خطی که می‌کشند از مدادها با نوک های با ضخامت‌های متفاوت استفاده میکنند.

کاربرد مداد 

مداد ها به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

مداد نرم و پر رنگ (B)

این نوع مداد ها نوکی کاملا پهن و مشکی و بسیار پررنگ دارند. این مدادها که مخصوصا در هنگام طراحی کاربرد دارند؛ میتونید نرمی نوک آن ها را در طراحی حس کنید.

مداد معمولی (HB)

این مدادها مدادهای معمولی هستند که همگی استفاده کرده ایم و در هر مغازه ای موجود است.

مداد خشک و پر رنگ (H)

این نوع از مدادها نوکی نازک و تقریبا کمرنگ دارند. برخلاف مدادهای دیگر در هنگام استفاده خشک و زبر هستند.

مزایای استفاده از مداد

از کوچک ترین مزایای مداد این است که هر جا که لازم باشد میتوانید آن را با استفاده از پاک‌کن پاک کنید. در ۳ سال اول دبستان از مداد استفاده می‌شود تا دانش آموزان در هنگام یادگیری راحت بتوانند بنویسند و مشکلات خود را اصلاح کنند.

انواع مداد

حال میخواهیم انواع مداد ها را به شما معرفی کنیم

مداد رنگی

همی با مداد رنگی آشنایی داریم. در ساخت مغز مداد رنگی از رنگدانه ها برای رنگ دادن استفاده میشود.مداد های لاک پشت پارس و شکرستان آزاده و آریا و فکتیس از معروف ترین برند های مداد رنگی موجود در کشور هستند.

مداد زغالی

این مدل از مداد ها بسیار به مداد های چوبی شباهت دارد و بیشتر برای کارهی هنری استفاده میشود که در انواع قهوه ای مایل به قرمز و سیاه و سفید در بازار موجود می باشد.

مداد گرافیتی جامد

این مداد شبیه مداد گرافیتی معمولی و استاندارد میباشد با این تفاوت که بدون پوشش چوبی است. مداد گرافیتی جامد برای نقاشی استفاده می شود.

مداد کربنی

این مداد ها نسبت به مداد های دیگر از درخشندگی و تیرگی بیشتری برخوردار هستند. نحوه ساخت آن ها به این صورت است که از ترکیب رنگدانه و خاک رس ساخته میشوند و همچنین میتوان تیرگی آن را با کم و زیباد کردن زغال یا گرافیت تنظیم کرد.

مداد شمعی

مداد شمعی که خیلی از کودکان دوستدار آن هستند از موم ساخته می‌شود. اصولا برای پوشش آن از کاغذ استفاده می‌شود ولی دیده شده در بعضی از مواقع از چوب هم برای پوشش آن استفاده شده است. مدل این مداد به این گونه است که تقریبا روی همه سطوح مینویسد و کم دیده شده که روی سطحی که نوشته، خراش ایجاد کند!!

مداد مکانیکی اتود (مداد نوکی)

مداد مکانیکی نام دیگر اتود است که امروزه خیلی از ما آن ها را جایگزین مداد های معمولی کرده ایم. خوبی مداد های مکانیکی این است که شما میتوانید نسبت به نازکی یا کلفتی نوک آن، آن را خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

مداد پلاستیکی

این مداد تقریبا در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی اختراع شد. نحوه ساخت این نوع مداد ترکیب گرافیت و چوب و پلاستیک ای بی اس و آلومینیوم بود.با ترکیب این مواد مغزی مداد انعطاف پذیر و تقریبا نشکن تولید میشود!

مداد گرافیتی

این نوع مداد که بسیار پر کاربرد است از ترکیب خاک رس و گرافیت ساخته میشود . پوشش آن چوبی است. همچنین تیرگی ها مختلفی دارد.

مداد کارپیتر

این مداد، مدادی خاص است که از گرافیتی بسیار بسیار قوی با بدنه ای بیضی شکل ساخته می‌شود. این مداد خیلی خیلی سخت می‌شکند.

مداد کنته

مداد کنته همان مداد زغالی است. برای مقایسه مداد کنته و مداد زغالی باید در ابتدا بگوییم که مداد زغالی تنها به رنگ سیاه است اما مداد کنته میتواند تنوع رنگ داشته باشد.

مواد تولید کننده این دو نیز کمی تفاوت دارد: همانطور که میدانید مداد زغالی ازپودر زغال و مقداری خاک رس ساخته می شود اما مداد کنته از مواد طبیعی مثل اکسید آهن و اکسید تیتانیوم و مواد معدنی دیگر ساخته میشود.

همچنین کنته یک برند معروف است که در بین مردم جا افتاده است.

مداد طراحی

مداد طراحی از پودر گرافیت و خاک رس ساخته می شود. هر چه میزان خاک رس آن کمتر باشد مداد نرم تر می شود. چوب این مداد ها به طور معمول ۱۷.۵ سانتی متر است و اصولا از چوب نوعی درخت سرو ساخته میشوند.در مداد طراحی ۳ برند مطرح وجود دارد که عبارتند از:

  • مداد زرشکی کاریتاکالر
  • مداد گرد برونزیل
  • مداد استدلر

نقاشی با مداد

برای نقاشی با مداد اصولا مداد های رنگی انتخاب می شوند. درست است که مثلا مداد رنگی های ۷۲ رنگ داریم اما میتوان تنها با ۳ رنگ اصلی با مداد نقاشی کرد و شاهکار ساخت. سبک های مختلفی برای کار با مداد رنگی ها وجود دارد که عبارتند از:

  • سبک سفید کردن
  • سبک شیاراندازی
  • سبک خراش
  • سبک سایه پردازی
  • سبک خطی

یک نوع مداد هم داریم به نام مداد آبرنگی که برای استفاده از آن یک قلمو نقاشی را برداشته و آن را مرطوب کرده و به وسیله این قلمو رنگ مداد را مانند آبرنگ روی کاغذ پخش می کنیم.

 

۲۸ آبان ۹۹ ، ۰۸:۴۷
مانی کریمی

 

خصوصیت های یک خودکار خوب و مناسب

ما هر روز به نوعی با خودکار و نوشت افزارها سر و کار داریم، هر روز باید یادداشت هایی بنویسیم یا اگر در دوران تحصیل و یا کارمند هستیم نیز همیشه خودکار در دست داریم، گاهی از دست گرفتن خودکار اذیت می شویم و انگشتان مان درد می گیرد این حالت به دو دلیل رخ می دهد.

اول اینکه خودکاری که خریداری کرده ایم خودکار مناسب یا ارگونومیک نیست، اما این تمام ماجرا نیست، بلکه بیشتر ماجرا مربوط می شود به طریقه خودکار دست گرفتن مان، هر کسی به همان شکل که از ابتدا قلم در دست گرفته استایل نوشتن و استفاده از خودکار را دارد، خیلی ها هنوز هم خودکار و نوشت افزارها را اشتباه به دست می گیرند.

طریقه درست دست گرفتن خودکار به این گونه است که: شما باید خودکار را با نوک انگشتان شصت و اشاره نگه دارید و انگشت سوم شما نیز نقش تکیه گاه را ایفا می کند. نکته ای با باید رعایت کنید این است که از خرید خودکار های سنگین و بزرگ خودداری کنید، این خودکارها بیشتر جنبه فانتزی و کلکسیونی دارند.

شناخت خصوصیت های یک خودکار خوب و مناسب کار سختی نیست، اول از همه باید به شکل خودکار نگاه کنید و ببینید آیا به راحتی با انگشتان شما هم آهنگ می شود یا نه، نکته بعد وزن خودکار و نکته آخر نیز روان نویسی خودکار است، خودکار های کند نویس را بیشتر نویسندگان و خطاط ها استفاده می کنند و مخصوص محصلان و کارمندان نیستند، شما به یک خودکار سبک و روان احتیاج دارید.

و در آخر نیز: خودکار شما نباید از دست تان لیز بخورد یا مدام در دست شما بازی کند، خودکار مناسب هیچ گاه انگشت شما را وادار به تعریق نمی کند و بین انگشتان تان بازی نمی کند. اگر حس کردید خودکاری که دارید خصوصیت های یک خودکار خوب و مناسب را ندارد، خیلی سریع آن را عوض کنید، نیازی ندارد هر روز خودتان را اذیت کنید!

انواع خودکار

نگهداری و استفاده صحیح از خودکار

شاید شما صاحب یک خودکار گران قیمت باشید، شاید یک خودکار یادگاری و با ارزش دارید و شاید هم شما یک کلکسیونر هستید و خودکار های تان اهمیت زیادی دارند.

البته جدای از این ها باید این نکته را هم یادآور شویم که: اصول همیشه باید رعایت شوند. چه خودکار شما هزار تومان ارزش داشته باشد و چه یک میلیون تومان فرقی نمی کند، مهم این است که قوانین استفاده صحیح از خودکار را رعایت کنید تا هم طول عمر نوشت افزار شما افزایش پیدا کند و هم از نوشتن با خودکار تان لذت ببرید.

تمام خودکارها نوک ساچمه ای دارند، یک گوی کوچک که با غلطیدن خود جوهر را از مغزی خودکار به کاغذ انتقال می دهد. ساچمه ها بسیار حساس هستند و شما در این مورد فقط باید یک نکته را رعایت کنید: از وارد آوردن فشار به خودکار در هنگام نوشتن و یا ضربه وارد کردن به نوک خودکار تا حد امکان بپرهیزید، نباید تراز ساچمه در نوک خودکار را از حالت استاندارد خارج کنید.

برخی از خودکارها درب دارند، برخی فشاری اند و برخی هم به صورت چرخشی باز و بسته می شوند، همیشه بعد از نوشتن نوک خودکار را بپوشانید تا جوهر آن روی ساچمه سفت و یا خشک نشود. اگر خودکار شما فشاری است فقط باید زحمت یک فشار دادن را بکشید تا نوک خودکارتان محافظت شود و یا اگر درب دارد، زحمت آن گذاشتن درب محافظ نوک خودکار است.

یک معضل همیشگی به نام جوهر پس دادن وجود دارد، یادم می آید وقتی محصل بودم یک جامدادی دست دوز و نفیس داشتم، یک روز همین معضل جوهر پس دادن جامدادی عزیز من را که از دیار هنر یعنی اصفهان آمده بود را برای همیشه نابود کرد. جوهر پس دادن سه علل دارد: یکی گذاشتن خودکار در محیط گرم و داغ و دیگری برعکس نگه داشتن آن و آخری هم نامرغوب بودن خودکار. توصیه ما این است که:

خودکارتان را در جاهای گرم قرار ندهید، در فصول گرم خودکارتان را در داشبورد خودرو رها نکنید. خودکار خود را برعکس در جامدادی رو میزی تان قرار ندهید تا هم جوهر پس ندهد و هم قطع و وصل نشود. اگر محصل هستید همیشه از جامدادی استفاده کنید و خودکار و نوشت افزارتان را درون کیف تحصیلی تان رها نکنید. خودکارتان را در جای ثابت همانند جیب کت یا پیراهن و یا کاور مخصوص اش حمل کنید.

۲۸ آبان ۹۹ ، ۰۸:۳۸
مانی کریمی

دستگاه منگنه کوب

دستگاه های منگنه کوب وسایلی هستند که میتواند با استفاده از یک فلز بسیار نازک تکه های چوب و کاغذ را به هم بچسباند. منگنه به طور گسترده در بخش‌های دولتی، تجاری، ادارات، خانه‌ها و مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کلمه منگنه یا به انگلیسی (Stapler) در واقع می‌تواند به تعدادی از دستگاه‌های مختلف که دارای استفاده‌های مختلف هستند اشاره کند. علاوه بر اتصال ورق‌های کاغذی به هم، منگنه‌ها همچنین می‌توانند در یک محیط جراحی برای پیوستن بافت‌ها با مواد اصلی جراحی و برای بستن زخم جراحی (به جای بخیه) مورد استفاده قرار گیرند

دستگاه منگنه زن چیست و چه کاربردی دارد ؟

به طور معمول اغلب از منگنه‌ها برای چسباندن ورقه‌های متعدد کاغذ استفاده می‌شود.

کاغذ منگنه‌ها به دو نوع مجزا تقسیم می‌شوند: دستی و برقی.

منگنه‌ کوب دستی معمولاً به صورت دستی استفاده می‌شود و در دست قرار می‌گیرد، اگرچه مدل‌هایی که در هنگام تنظیم روی یک میز و یا سطح دیگر استفاده می‌شوند غیر معمول نیستند منگنه‌های برقی در انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند.

وظیفه اصلی آن‌ها اتصال به تعداد زیادی از ورقه‌های کاغذی باهم دیگر و در سریع‌ترین زمان ممکن است.

انواع دستگاه های منگنه زن

امروزه دستگاه منگنه کوب رشد زیادی داشته است. نه تنها در صنعت کاغذ و لوازم تحریر بلکه در صنایع دیگر نیز از دستگاه‌های منگنه مختلف استفاده می‌شود.

علاوه بر بخش تحریر که از منگنه استفاده می‌کنند یکی از بیشترین مشاغل که از این دستگاه‌های مدرن در پیشبرد کار خود استفاده می‌کند مشاغل نجاری است.

انواع منگنه‌ها شامل منگنه‌های کوچک خانگی، منگنه‌های بزرگ، نوع بادی، انبری، دیوار کوب، دستگاه منگنه زن کتاب، کمک زن و در بخش تحریری می‌توان به منگنه رومیزی یا دستی، صحافی و برقی اشاره کرد.

سوزن دستگاه منگنه زن

استفاده از دستگاه های منگنه کوب بدون داشتن سوزن منگنه امکان پذیر نیست. این سوزن‌ها یک قطعه فلزی نازک هستند که در دو طرف آن خمیدگی با زاویه نود درجه وجود دارد. سوزن منگنه در داخل دستگاه قرار می‌گیرد. معمولاً ۵۰ _ ۶۰ تا از این سوزن‌ها به یکدیگر چسبیده شده‌اند و تشکیل سوزن منگنه را داده‌اند.

با توجه به جنس قطعات و یا ابعادی که نیاز است می‌توان انواع سوزن‌ها را در بازار تهیه کرد. هر کاغذ و یا قطعه‌ای که بخواهد با دستگاه منگنه چسبانده شود باید با سوزن مخصوص خود این کار صورت گیرد. در غیر این صورت کاری اصولی و استاندارد نخواهد بود.

انواع دستگاه های منگنه کوب و کاربرد آنها

پیشرفت در بخش فناوری دستگاه های منگنه کوب سبب شده است که امروزه نه تنها در لوازم و التحریر و برای چسباندن کاغذها از منگنه استفاده کنیم بلکه در مشاغلی چون نجاری استفاده از دستگاه‌هایی به نام منگنه کوب بسیار رایج و متداول است و باعث گشته کارها در این زمینه سریع‌تر انجام گیرد.

منگنه کوب‌ها به سه نوع دستی و برقی و بادی تقسیم می‌شوند:

در واقع می‌توان منگنه کوب‌ها را به عنوان دستگاه‌هایی که بزرگ‌تر و سریع‌تر و مدرن‌تر از منگنه‌های خانگی هستند تصور نمود. توجه داشته باشید که اگر چه این دستگاه بسیار کاربردی است اما می‌تواند خطرات زیادی نیز داشته باشد بنابراین در هنگام کار با آن همه جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

1-منگنه کوب دستی

استفاده از این منگنه کوب دستی نیاز به قدرت بدن دارد و باید با دستان خود کار منگنه زنی را انجام دهید.

در واقع از این دستگاه در موارد زیادی نمی‌توان استفاده کرد. بیشترین کاربرد این دستگاه منگنه در زمانی است که می‌خواهید کاری را پرس کنید می‌تواند روکش را ثابت نگه دارد یا در نصب پیش بند کابینت و رویه کوبی می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

2-منگنه کوب برقی

این نوع منگنه کوب‌ها هم مثل نوع دستی کار می‌کنند اما تفاوت آن‌ها این است که از جریان الکتریسیته برای اجرای کار استفاده می‌شود.

3-منگنه کوب بادی

این نوع از دستگاه منگنه کوب بادی که با نام پنوماتیک شناخته می‌شود از نیروی باد برای مگنه کوبی استفاده می‌کند. در واقع اهرمی که در زیر این دستگاه قرار دارد در انجام کار کمک می‌کند. نوع بادی نسبت به دیگر انواع دارای قدرت و دامنه کاربردی بیشتری است. در کار نجاری بیشتر از این نوع استفاده می‌شود. روش کارش به این صورت است که از طریق یک کمپرسور هوای فشرده آن با شلنگ وارد دستگاه می‌شود. این نیرو و فشار دستگاه منگنه بسیار زیاد است و به قدری است که یک سوزن ۸ میلی متری را به راحتی می‌توان در چوب نرم در کسری از ثانیه وارد کند.

 

۲۸ آبان ۹۹ ، ۰۸:۲۷
مانی کریمی

پانچ دستی چیست و چه کاربردی دارد ؟

این دستگاه‌ها از چند بخش از جمله دستگیره، فنر، اهرم یا اهرم‌ها، و محفظه تشکیل شده‌اند که تمامی این قسمت‌ها با هم در ارتباط هستند.

این دستگاه ها با اهداف مختلفی به کار گرفته می‌شوند که عمدتاً برای قرار دادن برگه‌های کاغذی در درون زونکن و یا استفاده از آنها درون پوشه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

دستگاه پانچ دستی کاغذی بیشتر در مورد کاغذهای اداری استفاده می‌شود و توانایی سوراخ کردن چندین برگه کاغذی، حداکثر تا 50 برگه را دارند.

انواع دستگاه پانچ دستی و کاربرد آنها :

1- دستگاه پانچ دستی تک محوره

این دستگاه برای ایجاد یک سوراخ در برگه مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولاً برای کارهای تزیینی و آویزان کردن یک مدرک مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.تنوع حرکتی و محل ایجاد سوراخ در این نوع دستگاه‌های پانچ بسیار بیشتر از مدل های دیگر بوده و فرد می‌تواند به دلخواه خود در هر نقطه از برگه سوراخ ایجاد کند.با توجه به اینکه دستگاه پانچ دستی تک محوره برای چند برگه با تعداد محدود استفاده می‌شود، به عنوان مثال برای سوراخ کردن کارت تردد یا کارت ورود به جلسه در امتحانات، معمولاً اندازه بزرگی ندارند و به راحتی به قسمت‌های مختلف قابل حمل هستند.

2- دستگاه پانچ دستی دو محوره

همانطور که از اسم دستگاه پانچ دستی دو محوره برمی آیند دارای دو محور برشی و تیز است که برای ایجاد دو سوراخ موازی با فاصله مشخص از یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.فاصله دو محور در این دستگاه‌ها استاندارد بوده و با توجه به آن گیره های مشخصی نیز تولید می‌شود.این دستگاه‌ها رایج‌ترین و پرکاربردترین پانچ دستی به شمار می‌روند و تقریباً در تمامی ادارات و سازمانها به کار گرفته می‌شود.از دستگاه پانچ دستی دو محوره برای قرار دادن برگه‌ها در زونکن، پوشه، گیره‌های دیواری، دفترچه‌های شخصی و حتی گیره‌های رومیزی استفاده می‌شود.

3- دستگاه پانچ دستی چند محوره یا رومیزی

این دستگاه‌ها در صحافی‌ها و در نوشت افزارها به وفور استفاده می‌شود و یکی از ابزارهای محبوب و دوست داشتنی در نوشت افزارهای دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.از دستگاه های پانچ چند محوره برای سیمی کردن و صحافی کردن جزوه‌های دست نوشته و چاپی استفاده می‌شود.نحوه کار با این دستگاه هیچ تفاوتی با مدل قبلی ندارد و تنها تفاوت آن به تعداد محورهای برشی استفاده شده در آن برمی‌گردد.نحوه استفاده از این دستگاه بدین صورت است که چند برگه که اندازه مشخص دارند که معمولاً تعداد بالایی نیز دارند درون دستگاه قرار گرفته و با استفاده از یک دستگیره بلند، محورها بر روی برگ‌ها قرار گرفته و با اعمال فشار اقدام به سوراخ کردن آنها می‌کنند.

 

۲۸ آبان ۹۹ ، ۰۸:۲۶
مانی کریمی

 

پایه چسب، منگنه و میخ منگنه، دستگاه پانچ

انواع پایه چسب

 

انواع منگنه

 

 

انواع میخ منگنه

 

 

انواع دستگاه پانچ

 

 

دستگاه منگنه زن چیست و چه کاربردی دارد ؟

دستگاه های منگنه کوب وسایلی هستند که میتواند با استفاده از یک فلز.... 

                                                                                        

 

پانچ دستی چیست و چه کاربردی دارد ؟

این دستگاه‌ها از چند بخش از جمله دستگیره، فنر، اهرم یا اهرم‌ها، و....

 

۲۷ آبان ۹۹ ، ۱۱:۵۴
مانی کریمی

 

مداد، اتود، پاک کن و تراش

محصولات 

 

 

 

انواع مداد

انواع پاک کن 

 

انواع تراش

 

انواع اتود

 

 

 

انواع مداد رنگی

 

 

 

انواع مداد و کاربرد آن

خرید مداد و استفاده از آن تنها امروز مختص دانش‌آموزان و دانشجویان....  

 

۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۸:۲۰
مانی کریمی

.

 

 

 

1

 

ایران انفورماتیک

 

مرکز خدمات پرینتر ، کامپیوتر ، لپ تاپ ، مانیتور ، هارد و فاکس

مرکز فروش و خدمات پس از فروشhp canon Samsung Epson 

فروش انواع کارتریج hp  canon Samsung Epson 

تعمیر پرینتر اصفهان hp canon Samsung Epson 

شارژ کارتریج اصفهان hp canon Samsung Epson 

نمایندگی پرینتر hp اصفهان - نمایندگی پرینتر canon اصفهان 

نمایندگی hp اصفهان - نمایندگی canon اصفهان

نمایندگی پرینتر اصفهان - تعمیر کامپیوتر اصفهان 

تعمیر فتوکپی اصفهان sharp - toshiba - aficio - canon

فروش انواع کاغذ : پرینتر کامپیوتری پیوسته  a3/a4 /a5 

فروش ریبون پرینترهای سوزنی - فیلم فکس پاناسونیک و شارپ

 

اصفهان: سه راه حکیم نظامی بلوار ارتش نبش کوچه 67 مجتمع کیش طبقه 4 واحد 10

تماس: 09139266971 - 36203714

 

 

 

 

 

پرینتر لیزری اچ پی HP LaserJet Pro M402dn

برند: HP

دسته : پرینتر لیزری

ویژگی های کلیدی :

  • تک کاره
  • چاپ سیاه و سفید
  • سینی کاغذ 250 برگی
  • 40 برگ یکطرفه در دقیقه
  • دقت چاپ 1200 * 1200 dpi
  • USB 2.0, Ethernet

بررسی اجمالی

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M402dn یکی از محصولات HP است که امنیت، سرعت و عملکرد فوق العاده ای دارد و می تواند برگه ها را در مدت زمان بسیار کوتاهی چاپ کند. این دستگاه قابلیت چاپ دوطرفه اتوماتیک را نیز دارد و نیازی نیست که برای پرینت های دوطرفه به صورت دستی برگه ها را پشت و رو کنید. علاوه براین، قادر است در صورت عدم استفاده به طور خودکار خاموش شود که این ویژگی میزان برق مصرفی آن را کاهش می دهد. ویژگی هایی مانند ابعاد مناسب و وزن سبک باعث می شود تا از فضای اداری خود نهایت استفاده را ببرید. همچنین کمپانی HP یک امتیاز ویژه دیگر در اختیار شما قرار داده است و شما می توانید دستگاه ها و تنظیمات را با استفاده از HP Web Jetadmin به راحتی مدیریت کنید.

طراحی و ساخت HP LaserJet Pro M402dn

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M402dn به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر وزن سبک آن، ابعاد کوچکی دارد. همچنین دکمه روشن/خاموش در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته است و صفحه نمایش LCD به همراه چند عدد کلید کاربردی نیز روی قسمت بالایی آن تعبیه شده تا شما برای مدیریت دستگاه هیچ مشکلی نداشته باشید.

کیفیت و کارایی HP LaserJet Pro M402dn

اولین برگه چاپی در پرینتر لیزری اچ پی مدلPro M402dn  LaserJet در کمتر از 5.6 ثانیه خارج می شود و توان کاری این دستگاه 80000 صفحه در ماه است که این مقدار به عنوان حداکثر تعداد صفحات چاپی در هر ماه محسوب می شود و کارایی بالای محصول نسبت به سایر دستگاه های HP LaserJet یا HP Color LaserJet را نشان می دهد، اما حجم توصیه شده در هر ماه برابر با 750 تا 4000 صفحه است تا دستگاه طول عمر بیشتری داشته باشد.

یکی دیگر از خصوصیات این محصول، ظرفیت بالای ورودی آن است که به دو عدد سینی کاغذ استاندارد مجهز می باشد که جمعا 350 برگ ظرفیت دارند. اگر بخواهیم کارایی بالای دستگاه را بررسی کنیم، می توانیم سرعت ویژه آن را مثال بزنیم که قادر است در هر دقیقه 40 صفحه را چاپ کند و مزیت دیگر دستگاه، مصرف پایین انرژی آن می باشد که در حالت خواب 2.8 وات، حالت آماده 6.1 وات و در حال کار 591 وات برق مصرف می کند.

قابلیت های نرم افزاری مفیدی برای پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M402dnتعریف شده اند که یکی از آنها ابزار HP Web Jetadmin  برای مدیریت دستگاه می باشد. علاوه براین،  HP ePrint و Apple AirPrint نیز برای این دستگاه تعریف شده تا کاربران بتوانند به راحتی اسناد را از تلفن های همراه، تبلت، نوت بوک و برای پرینتر ارسال نمایند.

تمامی پرینترهایی که خریداری می شوند، مجموعه ای از تجهیزات جانبی به همراه دارند تا کاربر برای راه اندازی دستگاه به مشکلی بر نخورد. در بسته بندی M402dn کارتریج تونر لیزری سیاه HP 26A از پیش نصب شده ( با قابلیت چاپ 3100 صفحه)، راهنمای شروع به کار، بروشور پشتیبانی، راهنمای گارانتی، اسناد و نرم افزارهای چاپگر روی CD-ROM و سیم برق گنجانده شده است تا به محض خرید دستگاه بتوانید آن را راه اندازی نمایید.

نتیجه گیری

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M402dnامنیت بالایی دارد و هیچگونه نگرانی در رابطه با دسترسی دیگران به اسناد شما وجود نخواهد داشت. این پرینتر سرعت بسیار خوبی دارد و مصرف انرژی آن پایین است که به سبب ویژگی های گفته شده، برای استفاده خانگی یا محیط های اداری مناسب می باشد.

 

پرینتر اچ پی لیزر جت پی 2055 دی HP LaserJet P2055D

برند: HP

دستهپرینتر لیزری

ویژگی های کلیدی :

  • تک کاره
  • سایز چاپA4
  • قابلیت چاپ دو رو: بله
  • ظرفیت : 250 برگ
  • سرعت چاپ سیاه و سفید:33 برگ در دقیقه
  • رزولوشن چاپ:1200x1200 dpi 
  • نوع پورت ارتباط به کامپیوتر: پورت USB 2.0

نقد و بررسی تخصصی

در حالی که امروزه بازار پر از پرینترهای رنگی چند کاره است، ولی باز هم نیاز به پرینترهای لیزری سیاه و سفید احساس می شود. این پرینترها به علت سرعت و دقت بالاتر و همچنین عمر و کارایی بیشتر در ادارات و مکان هایی که احتیاج به پرینت مقدار زیاد دارند استفاده می شود. پرینتر P2055d HP LaserJet نیز مدلی دیگر از پرینترهای سیاه و سفید لیزری hp می باشد که با همان ظاهر مکعبی شکل کلاسیک ساخته شده است. این پرینترها کارایی فوق العاده ای دارند و عمر مفید زیادشان سال هاست که باعث شده انتخاب درجه ی اول بسیاری از ادارات قرار بگیرند. سرعت و کارایی همانطور که گفتیم دقت و سرعت این پرینتر بسیار زیاد است به نحوی که به طور متوسط می تواند به پرینت 33 برگه ی A4 در دقیقه بپردازد. البته سرعت پرینت به عوامل بسیاری بستگی دارد ولی پس از روشن کردن پرینتر، 8 ثانیه بعد شما نخستین برگه ی پرینت خود را از دستگاه دریافت خواهید کرد.

رزولوشنی که این پرینتر در چاپ های خود ارایه می دهد به X1200dpi 1200می رسد. این پرینتر می تواند در یک ماه تا 50,000 صفحه پرینت کند. هر چند عددی که به عنوان استاندارد توسط شرکت اعلام شده است بین 750 تا 3000 صفحه می باشد. حافظه ی استاندارد داخلی پرینتر 64 مگابایت است و ماکزیمم آن 320 مگابایت می باشد و دارنده ی یک پردازنده ی 600 مگاهرتزی می باشد. امکانات چاپاین دستگاه دارای دو سینی کاغذ می باشد و ماکزیمم آن نیز سه سینی کاغذ است. در سینی چند منظوره 50 برگ کاغذ و در سینی اصلی 250 برگ قرار می گیرند که این فوق العاده است. کاربر می تواند به طور دلخواه یک سینی 500 برگی به دستگاه اضافه کند. یک سینی برای نگهداری خروجی دستگاه هم در نظر گرفته شده است که دارای ظرفیت 150 کاغذ می باشد.

چاپ دو طرفه ی کاغذ می تواند به صورت دستی صورت بگیرد. سایز کاغذهای ورودی می تواند در اندازه های envelopes، 8.5x13 in، Letter، legal. از نظر امکانات اتصالاتی این پرینتر دارای یک پورت USB2  پر سرعت می باشد که برای اتصال به رایانه و دیگر دستگاه های سازگار صورت می گیرد. ابعاد این دستگاه14.4x14.5x10.6 in می باشد و در کل جای زیادی را از میز کار شما اشغال نمی کند. این دستگاه بهترین عملکرد را بین دماهای 17 تا 25 درجه ی سانتیگراد دارد.

۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۸:۱۱
مانی کریمی