نمایندگی hp اصفهان نمایندگی canon اصفهان

پشتیبانی مطمئن برای خدمات اداری شما نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

نمایندگی hp اصفهان نمایندگی canon اصفهان

پشتیبانی مطمئن برای خدمات اداری شما نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

مرکز خدمات ماشینهای اداری ایران انفورماتیک با بیش از یک دهه خدمت
نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نویسندگان

پیوندها

روان نویس و خودنویس

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۱۱ ق.ظ

 

انواع روان نویس و خودنویس

 

روان نویس چیست؟

روان نویس یک نوشت افزار بین خودکار و ماژیک است، این قلم از جوهر روان استفاده می کند. اما نه به مانند خود نویس، بلکه جوهر این قلم به مانند ماژیک در یک ابر فشرده قرار دارد، این قلم در قسمت نوک شبیه به خودکار است. استفاده از روان نویس بسته به خود شخص مصرف کننده دارد، خیلی ها خودکار را ترجیح می دهند اما بعضی هم همیشه روان نویس به همراه دارند.

جوهر روان نویس در مقابل خودکار دیرتر خشک می شود و این قلم برای کند نویس ها پیشنهاد نمی شود، زیرا که اگر با روان نویس ها کند بنویسید جوهر آن ها پخش شده و نوشتار شما را خراب می کند. یکی از مزیت های روان نویس این است که مغزی جوهر آن قابل تعویض است، البته خودکارهای لوکس (مثل پارکر) هم این قابلیت را دارند و مغزی آنها عوض می شود.

خود نویس چیست؟

خودنویس نیز یک ابزار نوشتاری است، این قلم در خانواده خودکار قرار ندارد به این دلیل که این دو نوشت ابزار تفاوت های زیادی با هم دارند. خودنویس به طور کامل از جوهر روان استفاده می کند. این جوهر یا به صورت فشنگی تعویض می شود و یا اینکه مخزن جوهر آن به صورت دستی پر می شود. خود نویس برخلاف خودکار و روان نویس نوک دو تکه دارد.

اگر دقت کرده باشید هنگام نوشتن با خودنویس نوک دوتکه آن از هم فاصله می گیرند و جوهر به کاغذ منتقل می شود. هر چقدر فشار بیشتری به خود نویس وارد کنید خط های که رسم می کنید پهن تر می شوند، خود نویس یکی از ابزار های محبوب برای خوش نویسان است. این که از روان نویس و یا خود نویس استفاده کنید بستگی به سلیقه و نوع نوشتاری شما دارد.

اگر تند نویس هستید و خواهان یک نوشت افزار با جوهر شفاف و روان دارید از روان نویس استفاده کنید و اگر کند می نویسید اما خط خوبی دارید و می خواهید تمام نوشته های شما زیبا جلوه کنند از خود نویس استفاده کنید.

۹۹/۰۸/۲۴
مانی کریمی

خود نویس

روان نویس