نمایندگی hp اصفهان نمایندگی canon اصفهان

پشتیبانی مطمئن برای خدمات اداری شما نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

نمایندگی hp اصفهان نمایندگی canon اصفهان

پشتیبانی مطمئن برای خدمات اداری شما نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

مرکز خدمات ماشینهای اداری ایران انفورماتیک با بیش از یک دهه خدمت
نمایندگی پرینتر hp - canon اصفهان

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نویسندگان

پیوندها

ماژیک و انواع آن

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۱۲ ق.ظ

 

ماژیک و انواع آن

ماژیک‌ها از جمله نوشت‌افزارهای پرکاربردی هستند که برای نگارش متفاوت و همچنین نشانه/علامت‌گذاری متون می‌توان از آن ها استفاده کرد.

دسته‌بندی انواع ماژیک به شرح زیر است:

ماژیک معمولی

ماژیک هایلایت

  • مایع
  • ژله‌ای
  • مدادی

ماژیک وایت برد

ماژیک معمولی

«ماژیک پرمننت» نام دیگری که برای این ماژیک‌ها در بازار می‌شنوید اغلب این ماژیک‌ها ضد آب بوده و برای نگارش و برچسب‌گذاری بر روی انواع سطوح و جنس‌ها مانند چوب، پلاستیک و ... مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پک رنگی این ماژیک‌ها را می‌توان برای رنگ‌آمیزی در طراحی و نقاشی‌ها نیز استفاده نمود.

ماژیک هایلایت

بسیاری از دانش آموزان به‌منظور علامت و نشانه‌گذاری متن کتاب‌ها و جزوات خود از ماژیک‌های هایلایت یا هایلایترها در رنگ‌های مختلف بهره می‌برند. در واقع در این روش از تکنیک تمرکز گذاری بر روی قسمتی خاص از متن، حافظه تصویری فرد را برای یادگیری مطالب درگیر کرده و در صورت استفاده درست از مارکرهای رنگی می‌توان نتیجه دلخواه را از این روش دریافت کرد.

توصیه می‌شود برای نتیجه گیری بهتر در استفاده از ماژیک‌های هایلایت، روانشناسی رنگ‌ها را نیز در نظر گرفته و با استفاده از خاصیت هر رنگ، آن‌ها را برای مواردی خاص بکار ببرید.

ماژیک‌های هایلایت تولیدشده توسط برندهای موجود در بازار در انواع مایع، ژله‌ای و مدادی می‌باشند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را داشته و مطابق سلیقه گروهی خاص از کاربران می‌باشند.

تمایز ماژیک‌های هایلایت را می‌توانیم بر اساس ساختار جوهر آن‌ها بیان کنیم که در سه دسته ماژیک‌های مبتنی بر آب، الکل و حلال قرار می‌گیرند.

ماژیک‌های مبتنی بر آب معمولاً بدون بو بوده و ظاهری مات به نگارش شما می‌دهد؛ برخلاف این ماژیک‌ها، ماژیک‌های مبتنی بر حلال دارای بوی تندی هستند که ممکن است برای کاربر ایجاد سردرد کنند این ماژیک‌ها ضدآب بوده و معمولاً دارای عمر بالایی هستند.

ویژگی و مشخصه ماژیک‌های مبتنی بر الکل نیز این است که زود خشک می‌شوند.

ماژیک وایت برد

باگذشت زمان و منسوخ شدن دوران تخته‌سیاه و گچ در محیط‌های آموزشی، شاهد تولید و عرضه تعداد بالایی از ماژیک‌های وایت برد به بازار مصرف نوشت‌افزارها هستیم که توانسته است به‌ راحتی جایگزین گچ ها شوند.

بهترین ماژیک وایت برد مشخصاتی دارد که در زیر آن ها را مرور می‌کنیم:

  • داشتن رنگ مطلوب (جوهر پررنگ)
  • ماندگاری بالا و عدم خشک شدن جوهر در صورت بازماندن سر ماژیک
  • پاک شوندگی مناسب عدم جایگذاری اثر نوشتن بر روی تخته وایت برد
  • نداشتن بوی نامطبوع
  • ساختار ارگونومیک از لحاظ قطر ماژیک و شکل سطح مقطع نوک آن
  • فاقد مواد مضر برای سلامتی، در صورت لمس ماژیک
  • قابلیت شارژ شدن جوهر

در انتخاب ماژیک وایت برد مناسب، برند و مارک ماژیک نقش اساسی را ایفا می‌کند که بهتر است در موقع خرید از برندهای معتبر ماژیک خود را تهیه کنید.